سوالات متداول

Frequently Asked Questions | FAQ

طبیعتا ممکن است برای ثبت سفارش، خرید لایسنس ویندوز و لایسنس آفیس یا دیگر محصولات مایکروسافت از فروشگاه آی آر مایکروسافت استور سوالاتی در ذهن مشتریان عزیز به وجود آید. در این بخش مروری بر بخشی از شایع ترین و اصلی ترین سوالاتی خواهیم داشت که در اغلب مواقع مشتریان پیش از خرید و ثبت سفارش مطرح می‌کنند.

چطور به فروشگاه اعتماد کنیم؟

جلب اعتماد مشتریان اصلی ترین هدف ماست. آی آر مایکروسافت استور با داشتن نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت از مرکز فناوری و اطلاعات رسانه های دیجیتال کشور و همچنین مجوه فعالیت از درگاه ملی مجوزها یک مرجع قابل اعتماد برای خرید آنلاین خواهد بود. ما بالغ بر 5 سال است که در زمینه عرضه لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت در ایران فعالیت می‌کنیم و تاکنون حتی یک مشتری هم از خدمات و سرویس ما نارضایت نداشته است. نظرات مثبت مشتریان پیشین و ارائه یک تیم پشتیبانی منحصر به فرد و سریع برای مشتریان می‌تواند تصدیقی بر قابل اعتماد بودن سرویس آی آر مایکروسافت استور باشند. اگر به دنبال یک خرید اینترنتی امن و تضمین شده هستید، مطمئن باشید ما بهترین سرویس را ارائه خواهیم کرد.

مراحل خرید چگونه است؟

مراحل خرید از فروشگاه آی آر مایکروسافت استور بسیار ساده طراحی شده است. محصولاتی که به صورت دیجیتال تهیه می‌شوند (بدون پک فیزیکی)، ظرف 30 دقیقه الی 1 ساعت (در مواقع نادر تا 3 ساعت) به آدرس ایمیل مشتریان ارسال خواهند شد. محصولاتی که به صورت پک فیزیکی تهیه می‌شوند هم از طریق پست پیشتاز یا تی‌پاکس و طی کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن (عموما یک روز کاری) به آدرس مشتریان عزیز ارسال خواهند شد. کد رهگیری مرسوهله های پستی هم در پنل کاربری مشتریان و جزئیات سفارش آن ها قابل رویت خواهد بود. ضمنا به محض اینکه سفارشتان تکمیل شود، علاوه بر ایمیل، پیامک اطلاع رسانی هم دریافت خواهید کرد.  

چگونه از اورجینال بودن لایسنس ها مطمئن شویم؟

تمام لایسنس هایی که در فروشگاه آی آر مایکروسافت استور عرضه شده‌اند اورجینال، قانونی، معتبر و اصل هستند و امکان استعلام آن ها از پشتیبانی مایکروسافت وجود دارد. حتی لایسنس های یک بار نصب (Single-Use) آی آر مایکروسافت استور هم قانونی، اورجینال و قابل استعلام خواهند بود و از این نظر مشمول گارانتی مادام‌العمر می‌شوند. با فعالسازی این لایسنس ها بر روی سیستم خود می‌توانید از پشتیبانی مستقیم مایکروسافت بهره‌مند شوید و تمام آپدیت های ویندوز و آفیس را به طور مستقیم از سرورهای رسمی مایکروسافت دریافت کنید. 

تفاوت لایسنس های یک بار نصب (Single Use)، او ای ام (OEM) و ریتیل (Retail) در چیست؟
  • لایسنس های یک بار نصب فقط یک مرتبه قابل استفاده هستند و به نوعی یک بار مصرف تلقی می‌شوند. بنابراین امکان استفاده مجدد از آن ها تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. این لایسنس ها تا زمانی که برای نرم افزار نصب و فعال شده روی سیستم مشکلی به وجود نیاید، فعال باقی می‌مانند.
  • لایسنس های OEM از نظر تعداد نصب (دفعات فعالسازی) بر روی یک سیستم با سخت افزار تغییر نیافته با هیچ محدودیتی رو به رو نیستند و می‌توان از این نوع لایسنس ها، بارها و بارها روی یک سیستم استفاده کرد. هرگونه تغییرات سخت افزاری منجر به ابطال این نوع لایسنس ها می‌شود.
  • لایسنس های Retail هیچ محدودیتی از نظر تعداد نصب (دفعات فعالسازی) و سخت افزار سیستم ندارند و می‌توان آن ها را از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل کرد. این لایسنس ها امکان فعال بودن همزمان روی دو سیستم را ندارند و قبل از فعالسازی روی سیستم جدید باید از سیستم قبلی غیرفعال شوند.

    برای آشنایی دقیق تر با تفاوت لایسنس های نام برده شده توصیه داریم "راهنمای انتخاب نوع لایسنس" را مطالعه کنید.

آیا لایسنس یک بار نصب قانونی است؟

تمام لایسنس های عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور قانونی، معتبر و اورجینال هستند. لایسنس های یک بار نصب هم از این قاعده مستثنا نخواهند بود. شما حتی می‌توانید اصالت لایسنس های یک بار نصب عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور را هم از پشتیبانی مایکروسافت استعلام کنید.

دلیل ارزان بودن قیمت لایسنس ها چیست؟

ما با استفاده از روش های خاص و ضمن ارتباط با شرکت های وتسط بزرگی که مستقیما با خود مایکروسافت در ارتباط هستند، لایسنس های قانونی و معتبر محصولات این شرکت را با قیمت مناسب به دست آورده و در اختیار هموطنان عزیز قرار می‌دهیم. ما نمایندگی رسمی مایکروسافت نیستیم اما محصولات خودمان را با ضمانت اختصاصی در اختیار مشتریان قرار خواهیم داد. دلیل ارزان بودن قیمت لایسنس های ما در مقایسه با قیمت های سایت مایکروسافت این است که ما از روش های قانونی خاص برای دستیابی به این لایسنس ها استفاده میکنیم و هزینه نهایی به دست آوردن این لایسنس ها برایمان به مقداری است که می‌توانیم با قیمت مناسب تر آن ها را در اختیار هموطنان عزیز قرار دهیم. 

آیا امکان استفاده از کامپیوتر بعد از فعالسازی لایسنس در خارج از کشور وجود دارد؟

بله! بعد از فعالسازی لایسنس هایی که در آی آر مایکروسافت استور عرضه شده‌اند (حتی لایسنس یک بار نصب)، به راحتی و بدون مشکل قانونی می‌توانید کامپیوتر خود را در خارج از کشور و حتی خود آمریکا مورد استفاده قرار دهید. 

لایسنس های دیجیتال (بدون پک) چگونه برای مشتریان ارسال می‌شوند؟

محصولاتی که به صورت دیجیتال تهیه می‌شوند (بدون پک فیزیکی)، ظرف 30 دقیقه الی 3 ساعت به آدرس ایمیل مشتریان ارسال خواهند شد. بنابراین مشتریان از طریق ایمیل ثبت شده خود یا پنل کاربری خویش در فروشگاه و بخش “سفارش ها” می‌توانند به لایسنس دیجیتال خریداری شده خویش دسترسی پیدا کنند. ضمن اینکه به محض تکمیل سفارش یا به وجود آمدن هرگونه تغییر در وضعیت سفارش، اطلاع رسانی لازم از طریق شماره موبایلی که در سایت ثبت کرده‌اید هم انجام می‌شود.

پک های فیزیکی چگونه برای مشتریان ارسال می‌شوند؟

سفارش هایی که به صورت پک فیزیکی (دی وی دی یا فلش مموری همراه با کد لایسنس) تهیه می‌شوند هم از طریق پست پیشتاز یا تی‌پاکس و طی کوتاه‌ترین مدت زمان ممکن (معمولا یک روز کاری) به آدرس مشتریان عزیز ارسال خواهند شد. کد رهگیری مرسوهله های پستی هم در پنل کاربری مشتریان و جزئیات سفارش آن ها قابل رویت خواهد بود. 

آیا پک های فیزیکی مشابه نسخه اورجینال مایکروسافت هستند؟

خیر! پک های فیزیکی و اورجینال مایکروسافت در ایران عرضه نمی‌شوند و وارد کردن آن ها هم غیرمجاز و غیرقانونی است. پک های فیزیکی که ما عرضه می‌کنیم از طراحی اختصاصی خودمان بهره‌مند هستند و فایل ISO ویندوز اورجینال روی فلش یا دی وی دی درون پک بوتیبل می‌شود و به همراه یک لایسنس اورجینال با بسته‌بندی اختصاصی و طرح منحصر به فرد ما برایتان ارسال خواهد شد. 

هزینه ارسال پستی مرسولات فیزیکی بر عهده کیست؟

آی آر مایکروسافت استور مختفر است تا امکان ارسال تمام مرسولات پستی را به صورت کاملا رایگان برای مشتریانش در سراسر کشور ارائه کند. 

چطور وضعیت سفارش را پیگیری کنیم؟

وضعیت سفارش هایی که در فروشگاه آی آر مایکروسافت استور ثبت می‌کنید از طریق ایمیل و پیامک دائما برایتان گزارش می‌شود و در قسمت حساب کاربر و بخش "سفارش ها" هم قابل رویت خواهد بود. ضمن اینکه می‌توانید با ارسال پیام برای پشتیبانی تلگرام یا گفتگوی آنلاین داخل سایت هم وضعیت سفارش خودتان را پیگیری کنید. 

ضوابط گارانتی لایسنس ها به چه صورت است؟

تمام لایسنس های عرضه شده در فروشگاه ما از نظر اورجینال بودن، اعتبار و قانونی بودن مشمول گارانتی مادام‌العمر هستند. همچنین برای لایسنس های OEM و Retail عرضه شده فروشگاه به ترتیب یک و سه سال گارانتی اختصاصی در نظر گرفته شده است. لایسنس های OEM برای مدت زمان یک سال توسط آی آر مایکروسافت استور گارانتی می‌شوند و لایسنس های Retail و Bind هم مشمول سه سال گارانتی خواهند بود. ضمنا لایسنس های یک بار نصب هم برای فعالسازی گارانتی دارند. ضمنا تمام نسخه های مختلف لایسنس ویندوز سرور (Windows Server) عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور هم مشمول یک سال گارانتی هستند. دقت داشته باشید که این مدت زمان گارانتی به معنای غیرفعال شدن لایسنس ها بعد از دوره مذکور نیست و تنها یک پشتیبانی اختصاصی را در بر میگیرید که ما برای اطمینان خاطر دادن به مشتریان عزیز در قبال محصولاتی که خریداری می‌کنند ارائه می‌نماییم.. برای آشنایی دقیق تر با ضوابط گارانتی لایسنس ها آی آر مایکروسافت استور روی لینک کلیک کنید. 

مراحل نصب و فعالسازی لایسنس های چگونه است؟

مراحلی که می‌بایست جهت نصب و فعالسازی هر لایسنس توسط مشتریان عزیز طی شوند، بعد از ثبت سفارش و در مرحله تحویل محصول برای مشتری ارسال خواهد شد. برای گپک های فیزیکی هم راهنمای نصب در درون فلش یا دی وی دی که حاوی فایل نصبی محصول خواهد بود در قالب یک فایل PDF ارائه می‌شود.

آیا امکان لغو یا تغییر سفارش وجود دارد؟

به دلیل ماهیت دیجیتال لایسنس های عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور، تحت هیچ شرایطی امکان لغو سفارش یا تغییر محصول خریداری شده وجود ندارد بعد از ارسال برای مشتریان و تحویل وجود ندارد. پک های فیزیکی هم فقط در شرایط خاص و ضمن هماهنگی با تیم پشتیبانی و در شرایطی که پروسه چاپ و ساخت آن ها شروع نشده باشد قابل تغییر در جزئیات محصول سفارش داده شده خواهند بود. بنابراین در حین خرید به جزئیات محصولی که سفارش می‌دهید دقت لازم را داشته باشید تا دچار مشکل نشوید.  

موارد نام برده شده از شایع ترین و متداول ترین سوالاتی هستند که معمولا مشتریان پیش از خرید لایسنس ویندوز و خرید لایسنس آفیس یا هر محصول دیگر از پشتیبانی ما میپرسند. در صورتی که باز هم سوالی در ذهنتان وجود دارد که پاسخ آن در این بخش ارائه نشده، می‌توانید از طریق تلگرام یا گفتگوی آنلاین پایین و سمت راست صفحه سایت با تیم پشتیبانی ما ارتباط برقرار کرده و اطلاعات لازم را به دست آورید.