در این صفحه مشتریان و مخاطبین عزیز آی آر مایکروسافت می‌توانند مروری جامع بر قوانین و مقررات این فروشگاه داشته باشند. در صورت بروز هرگونه تغییرات در قوانین و مقررات فروشگاه سریعا به روز رسانی‌های لازم در محتوای همین صفحه لحاظ می‌شود تا مشتریان به صورت کاملا شفاف در جریان ضوابط فروشگاه قرار گرفته و با اطمینان از فروشگاه خرید کنند. در نظر داشته باشید که مطالعه قوانین و مقررات پیش از ثبت سفارش در فروشگاه الزامی بوده و ثبت هرگونه سفارش به مزله مطالعه و تقبل قوانین محسوب می‌گردد.

قوانین عمومی

  • کلیه اصول عملکردی آی آر مایکروسافت استور منطبق با قوانین جمهوری اسلامی ایران، قانون تجارت الکترونیک و قانون حمایت از حقوق مصرف کننده بوده و متعاقبا کاربر نیز موظف به رعایت قوانین مرتبط به خود خواهد بود.
  • فروشگاه خود را موظف به حفظ حریم خصوصی کاربران می‌داند و تحت هیچ شرایط اطلاعات خصوصی کاربران برای دیگر افراد قابل افشاء نخواهد بود، مگر اینکه حکم قضایی برای انجام این کار وجود داشته باشد.
  • ارتباط با پشتیبانی فروشگاه فقط از طریق تلگرام (ادمین)، گفتگوی آنلاین (پایین و سمت راست صفحه) و ایمیل پشتیبانی امکانپذیر خواهد بود.
  • احراز هویت مشتریان فرآیندی است که بنا به دستور مراجع انتظامی در برخی مواقع ممکن است انجام پذیرد. آی آر مایکروسافت استور در صورت نیاز پیش از تکمیل سفارش مشتریان مجاز به درخواست انجام احراز هویت خواهد بود. احراز هویت مشتریان می‌تواند با ارسال عکس از کارت ملی و کارت بانکی خریدار یا عکس سلفی صورت پذیرد.
  • در صورتی که بنا به هر دلیل سفارشی توسط سیستم امنیتی فروشگاه مشکوک به نظر آید، پیگیری و تکمیل سفارش یا حتی عودت وجه تا پیش از احراز هویت مشتری قابل انجام نخواهد بود.
  • به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایط امکان لعو سفارشات ثبت شده، تغییر محصول خریداری شده یا پس گرفتن وجه وجود ندارد. مشتریان عزیز باید در حین ثبت سفارش توضیحات هر محصول را به طور دقیق مطالعه کرده و از ماهیت محصولی که خریداری می‌کنند اطمینان حاصل نمایند.
  • با توجه به اینکه محصولات عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور، لایسنس های شرکت آمریکایی مایکروسافت هستند و به دلیل شرایط سیاسی امکان بروز هرگونه تغییر در رویکرد این شرکت در  قبال کاربران ایرانی وجود دارد، آی آر مایکروسافت استور مسئولیتی در قبال این موضوع بر عهده نخواهد داشت. بنابراین مشتریان عزیز با آگاهی از این مسئله و محدودیت های تحریم و سایر مسائل سیاسی نسبت به ثبت سفارش اقدام می‌کنند. طبیعتا این قوانین ممکن است به مرور زمان و بنا به شرایط سیاسی کشور تغییر کنند و عملا قابل پیش‌بینی نخواهند بود.
  • آی آر مایکروسافت استور عرضه کننده لایسنس های اورجینال محصولات مایکروسافت در ایران است و عملا نقش یک واسط را ایفاء می‌کند. مشتریان عزیز باید در استفاده از محصولات و لایسنس های ارائه شده کمال دقت را صرف نمایند و به قوانین شرکت مایکروسافت احترام بگذارند. در صورتی که بنا به هر دلیل قوانین این شرکت از سمت مشتری و در حین استفاده از محصول نقض شده و لایسنس خریداری شده از سمت مایکروسافت بلاک گردد، آی آر مایکروسافت استور مسئولیتی در قبال این موضوع بر عهده نخواهد داشت.
  • مسئولیت استفاده نادرست یا غیرقانونی از محصولات ارائه شده به عهده مشتریان است.
  • کلیک بر روی گزینه “ثبت سفارش” به معنای موافقت کامل خریدار با قوانین مندرج در این صفحه خواهد بود.

قوانین مرتبط با ثبت و تکمیل سفارش

  • سفارشات ثبت شده در فروشگاه به هیچ وجه قابل لغو نیستند. بنابراین مشتریان در هنگام ثبت سفارش باید از مناسب بودن محصول انتخابی خود و قیمت مندرج در صفحه محصول اطمینان حاصل کنند. در شرایطی که بنا به هر دلیل با عودت وجه مساعدت به عمل آید، کارمزد 20 درصدی مالیاتی درگاه پرداخت از مبلغ نهایی کسر خواهد شد.
  • ارسال آدرس دقیق پشتی و اطلاعات شخصی واقعی در مواقعی که مشتریان پک های فیزیکی خریداری می‌کنند الزامی بوده و مسئولیت ارائه اطلاعات نادرست در این زمینه بر عهده مشتری خواهد بود.
  • محصولاتی که به صورت دیجیتال عرضه شده‌اند شامل پک فیزیکی نیستند و صرفا به آدرس ایمیل مشتریان ارسال خواهند شد.
  • در صورتی که لایسنسی به صورت دیجیتال (بدون پک فیزیکی) خریداری شود، لایسنس به آدرس ایمیل مشتری ارسال خواهد شد. طبیعتا در این شرایط بسته پستی برای ارسال به آدرس مشتری وجود نخواهد داشت.
  • مشتریان عزیزی که محصولات دیجیتال (بدون پک فیزیکی) خریداری می‌کنند باید آدرس ایمیل خود را به درستی ارائه کنند. مسئولیت تایپ و ارائه نادرست آدرس ایمیل و عواقب ناشی از آن بر عهده مشتری خواهد بود.
  • سفارش هایی که شامل پک فیزیکی می‌شوند، در کوتاهرین بازه زمانی ممکن توسط تیم پشتیبانی آی آر مایکروسافت استور بسته‌بندی شده و به آدرس مشتریان ارسال خواهد شد. کد ارسال مرسوله پستی هم از طریق پنل کاربری مشتریان قابل رویت خواهد بود. عموما ارسال پک ها طی یک روز کاری صورت می‌پذرید اما در برخی مواقع ممکن است بنا به شرایط خاص ارسال پک ها با کمی تاخیر همراه باشد.
  • آی آر مایکروسافت استور مسئولیتی در قبال تاخیر در تحویل مرسوله پستی، ارسال اشتباه مرسوله از سمت اداره پست و از این قبیل مشکلاتی که مستقیما مربوط به اداره پست می‌شوند بر عهده نخواهد داشت و عملا سفارش مشتریان با ارائه کد رهگیری مرسوله پستی به آن ها تکمیل شده محسوب می‌شود.
  • آی آر مایکروسافت استور صرفا عرضه کننده لایسنس اورجینال محصولات مایکروسافت است و مسئولیتی در قبال مراحل استفاده از لایسنس، استفاده از نرم افزاری که توسط لایسنس فعال می‌شود، پشتیبانی از نرم افزار مورد نظر و غیره را بر عهده ندارد و مسئولیت این امر بر عهده خود مشتریان خواهد بود. االبته تیم پشتیبانی آی آر مایکروسافت استور همواره تمام تلاش خود را در راستای رفع مشکلات مشتریان عزیز و راهنمایی کامل آن ها به عمل می‌آورد.
  • ساعت کاری فروشگاه از 9 صبح تا 22 شب در روزهای عادی و به صورت پاره وقت در روزهای تعطیل خواهد بود.
  • ارسال مرسوله های پستی در روزهای تعطیل امکانپذیر نیست و طبیعتا ارسال سفارشات این چنینی در اولین روز کاری پیش رو انجام می‌گیرد.

قوانین مرتبط با لایسنس ها و گارانتی

  • گارانتی که برای محصولات عرضه شده در این فروشگاه ارائه شده یک گارانتی مستقل و مختص کاربران ایرانی است. ضوابط و شرایط این گارانتی هیچ ارتباطی با ضوابط و شرایطی که خود شرکت آمریکایی مایکروسافت برای محصولاتش ارائه کرده ندارد. طبیعتا آی آز مایکروسافت استور هم مسئولیتی در قبال تغییر قوانین و ضوایط مایکروسافت در قبال عرضه محصولاتش بر عهده نخواهد داشت. با این حال چون محصولات عرضه شده در فروشگاه اورجینال هستند، مشتریان عزیز با خرید آن ها به خودی خود تحت ضوابط گارانتی شرکت مایکروسافت هم قرار خواهید گرفت (البته با قرض اینکه محدودیتی از نظر تحریم برای کاربران ایرانی وجود نداشته باشد). ضمنا جزئیات دقیق گارانتی هر محصول در صفحه اختصاصی آن قابل رویت خواهد بود.
  • برای بهره‌مندی از مزیت های گارانتی، ارائه شماره سفارش معتبر که بعد از ثبت سفارش از فروشگاه دریافت می‌کنید و در پنل کاربری شما قابل مشاهده است الزامی خواهد بود. همچنین در صورتی که محصولی را در قالب پک و باکس فیزیکی خریداری کرده باشید، در اختیار داشتن کارت گارانتی که درون پک و به همراه محصول ارائه شده به منظور بهره‌مندی از گارانتی الزامی خواهد بود. در صورت عدم دسترسی به موارد مذکور، گارانتی ابطال خواهد شد.
  • برای بهره‌مندی از گارانتی در شرایط خاص باید مراحل نسبتا پیچیده‌ای طی شوند و مشتری عزیز می‌بایست در این راستا همکاری لازم را با تیم پشتیبانی آی آر مایکروسافت استور به عمل آورد. به عنوان مثال دریافت اطلاعات سخت افزاری سیستم مشتری، جزئیات آخرین تاریخ تغییرات سخت افزاری، مکاتبه با مایکروسافت و بررسی آخرین زمان استفاده از لایسنس و برخی اقدامات دیگر همگی بخشی از این مراحل و رویه محسوب می‌شوند. در برخی شرایط ممکن است این پروسه از چند هقته تا چند ماه به طول بیانجامد.
  • مسئولیت عدم استفاده درست از لایسنس و محصولات ارائه شده بر عهده مشتریان است و طبیعتا اگر بنا به هر دلیل یک اقدام نادرست از سمت مشتری منجر به بروز اختلال در عملکرد لایسنس ها، بلاک شدن لایسنس و غیره شود، این مشکل از ضوابط گارانتی خارج بوده و منجر به سلب آن خواهد شد. مشتریان عزیز باید سعی کنند در قبال قوانین شرکت ارائه دهنده محصول و استفاده صحیح از آن دقت لازم را داشته باشند.
  • در صورتی که مشخص شود کاربری بنا به هر دلیل با هدف سوء استفاده از محصولات و شرایط گارانتی اقداماتی به عمل آورده، تیم آر آی مایکروسافت استور ضمن خودداری از سرویس‌دهی به مشتری مذکور این اجازه را خواهد داشت تا از طریق مراجع قانونی پیگیری های لازم را انجام دهد.
  • در مواردی که بنا به اظهار مشتری لایسنسی دچار مشکل شده یا قابل استفاده نباشد می‌بایست بررسی های لازم توسط تیم پشتیبانی فروشگاه پیش از هرگونه اقدامی بر روی کامپیوتری که لایسنس روی آن مورد استفاده قرار گرفته صورت پذیرد. بررسی های لازم ممکن است با لزوم اتصال ریموت به کامپیوتر مشتری از طریق نصب نرم افزارهایی همچون AnyDesk یا TeamViewer انجام شود.
  • هرگونه گزارش مبنی بر عدم عملکرد لایسنس یا موارد این چنینی میبایست حداکثر تا ۷ روز پس از تاریخ ثبت سفارش به تیم پشتیبانی اعلام گردد.
  • لایسنس هایی که با قیمت بسیار ارزان و تحت عنوان “لایسنس یک بار نصب” عرضه شده‌اند، بعد از فعالسازی روی سیستم شامل هیچگونه گارانتی نمی‌شوند، اما طبیعتا برای اولین مرتبه‌ای که توسط کاربر استفاده می‌شوند دارای ضمانت هستند. بنابراین این لایسنس های یک بار مصرف هستند و می‌توان از آن ها فقط یک مرتبه و روی یک سیستم استفاده کرد.
  • تمام لایسنس های OEM عرضه شده توسط آی آر مایکروسافت استور مشمول یک سال گارانتی اختصاصی می‌شوند. ارائه یک سال گارانتی بدین معنا نیست که این نوع لایسنس ها بعد از یک سال از کار می‌افتند، بلکه این گارانتی فقط مدت زمان پشتیبانی کامل آی آر مایکروسافت از مشتریانش را به تصویر می‌کشد. لایسنس های OEM بدون محدودیت دفعات نصب بر روی یک سیستم با سخت افزار تغییر نیافته قابل استفاده هستند و هرگونه تغییر سخت افزاری منجر به از بین رفتن کارایی آن ها خواهد شد.
  • تمام لایسنس های Retail عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور مشمول سه سال گارانتی اختصاصی خواهند بود. ارائه سه سال گارانتی بدین معنا نیست که این نوع لایسنس ها بعد از سه سال از کار می‌افتند، بلکه این گارانتی فقط مدت زمان پشتیبانی کامل آی آر مایکروسافت از مشتریانش را نشان می‌دهد. لایسنس های Retail بدون محدودیت دفعات نصب بر روی سیستم های مختلف با سخت افزارهای متنوع قابل استفاده خواهند بود اما طبیعتا نمی‌توان از یک لایسنس Retail به طور همزمان روی چند سیستم استفاده کرد.
  • تمام لایسنس های Bind عرضه شده توسط آی آر مایکروسافت استور نظیر لایسنس Office Home and Business 2019 PC/Mac Bind مشمول سه سال گارانتی اختصاصی هستند.
  • تمام نسخه های مختلف لایسنس ویندوز سرور (Windows Server) عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور هم مشمول یک سال گارانتی اختصاصی این شرکت می‌شوند.
  • در صورتی که مشخص شود محصول ارائه شده به مشتری در بازه زمانی تحت پوشش گارانتی و بدون دخالت وی دچار مشکل شده، آی آر مایکروسافت استور نهایت تلاش خود برای رفع مشکل را به عمل آورده و در صورت عدم موفقیت در این امر موظف به تعویض لایسنس (محصول خریداری شده) یا مرجوع کردن وجه پرداختی مشتری خواهد بود. این اصلی ترین مزیتی است که مشتریان عزیز با استفاده از سرویس آی آر مایکروسافت استور از آن بهره‌مند خواهند شد.
  • برای استفاده از لایسنس هر محصول باید طبق راهنمای فعالسازی عمل شود و هرگونه اقدام برخلاف راهنمای فعالسازی منجر به ابطال گارانتی خواهد شد و آی آر مایکروسافت استور هیچگونه مسئولیتی در قبال اقدامات اشتباه کاربران در استفاده از لایسنس ها بر عهده ندارد.
  • برای استفاده از لایسنس ها باید دقیقا نسخه مشابه ویندوز یا آفیس اورجینال مایکروسافت بر روی سیستم نصب گردد (طبق راهنمای فعالسازی) و امکان استفاده از لایسنس برای آپگرید ادیشن های مختلف ویندوز و آفیس (به عنوان مثال آپگرید ویندوز 10 هوم به پرو و غیره) به یکدیگر وجود ندارد!
  • گارانتی صرفا مربوط به لایسنس است و شامل پک فیزیکی محصولات نخواهد بود.
  • در صورتی که لایسنسی بعد از دوره گارانتی از سمت مایکروسافت بلاک شود یا هرگونه اتفاق دیگری برای لایسنس به وجود آید که منجر به عدم کارکرد آن شود (بنا به هر دلیل)، آی آر مایکروسافت استور تمام تلاش خود را برای رفع مشکل را به عمل می‌آورد اما هیچ تضمینی برای رفع مشکل ارائه نمی‌کند و بدلیل اتمام دوره گارانتی، مسئولیتی هم در این قبال بر عهده نخواهد داشت.

موارد نام برده شده بخش اصلی مقررات و قوانینی هستند که مشتریان آی آر مایکروسافت استور باید با آن ها آشنایی داشته باشند. ثبت سفارش در آی آر مایکروسافت استور به منزله مطالعه و تقبل قوانین قید شده در این صفحه خواهد بود.