تمام محصولاتی که توسط آی آر مایکروسافت استور عرضه میشوند از نظر اورجینال بودن دارای ضمانت هستند و تیم ما در تلاش است تا در راستای ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان در قالب گارانتی، بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. طبیعتا جلب رضایت مشتریان تحت هر شرایط مهمترین هدف بوده و این مسئله برای تیم آی آر مایکروسافت استور اهمیت ویژهای دارد. در همین راستا و برای پیشگیری از هرگونه ابهام، نارضایتی و سوء تفاهم لازم است تا توضیحاتی در مورد شرایط و ضوابط گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش آن ها خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. توصیه داریم مشتریان عزیز قبل از ثبت سفارش حتما مطالب مندرج در این بخش را مطالعه کنند.
الزام داشتن شماره سفارش معتبر و کارت گارانتی
برای بهرهمندی از مزیت های گارانتی، ارائه شماره سفارش معتبر که بعد از ثبت سفارش از فروشگاه دریافت میکنید و در پنل کاربری شما قابل مشاهده است الزامی خواهد بود. همچنین در صورتی که محصولی را در قالب پک و باکس فیزیکی خریداری کرده باشید، در اختیار داشتن کارت گارانتی که درون پک و به همراه محصول ارائه شده به منظور بهرهمندی از گارانتی الزامی خواهد بود. در صورت عدم دسترسی به موارد مذکور، گارانتی ابطال خواهد شد.
ماهیت گارانتی اختصاصی آی ار مایکروسافت استور
گارانتی که برای محصولات عرضه شده در این فروشگاه ارائه شده یک گارانتی مستقل و مختص کاربران ایرانی است. ضوابط و شرایط این گارانتی هیچ ارتباطی با ضوابط و شرایطی که خود شرکت آمریکایی مایکروسافت برای محصولاتش ارائه کرده ندارد. طبیعتا آی آز مایکروسافت استور هم مسئولیتی در قبال تغییر قوانین و ضوایط مایکروسافت در قبال عرضه محصولاتش بر عهده نخواهد داشت. با این حال چون محصولات عرضه شده در فروشگاه اورجینال هستند، مشتریان عزیز با خرید آن ها به خودی خود تحت ضوابط گارانتی شرکت مایکروسافت هم قرار خواهید گرفت (البته با قرض اینکه محدودیتی از نظر تحریم برای کاربران ایرانی وجود نداشته باشد). ضمنا جزئیات دقیق گارانتی هر محصول در صفحه اختصاصی آن قابل رویت خواهد بود.
یک سال گارانتی برای لایسنس های OEM
تمام لایسنس های OEM عرضه شده توسط آی آر مایکروسافت استور مشمول یک سال گارانتی اختصاصی میشوند. ارائه یک سال گارانتی بدین معنا نیست که این نوع لایسنس ها بعد از یک سال از کار میافتند، بلکه این گارانتی فقط مدت زمان پشتیبانی کامل آی آر مایکروسافت از مشتریانش را به تصویر میکشد. لایسنس های OEM بدون محدودیت دفعات نصب بر روی یک سیستم با سخت افزار تغییر نیافته قابل استفاده هستند و هرگونه تغییر سخت افزاری منجر به از بین رفتن کارایی آن ها خواهد شد.
سه سال گارانتی برای لایسنس های Retail
تمام لایسنس های Retail عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور مشمول سه سال گارانتی اختصاصی خواهند بود. ارائه سه سال گارانتی بدین معنا نیست که این نوع لایسنس ها بعد از سه سال از کار میافتند، بلکه این گارانتی فقط مدت زمان پشتیبانی کامل آی آر مایکروسافت از مشتریانش را نشان میدهد. لایسنس های Retail بدون محدودیت دفعات نصب بر روی سیستم های مختلف با سخت افزارهای متنوع قابل استفاده خواهند بود اما طبیعتا نمیتوان از یک لایسنس Retail به طور همزمان روی چند سیستم استفاده کرد.
یک سال گارانتی برای لایسنس های Bind
تمام لایسنس های Bind عرضه شده توسط آی آر مایکروسافت استور نظیر لایسنس Office Home and Business 2019 PC/Mac Bind مشمول سه سال گارانتی اختصاصی هستند. دقت داشته باشید که ارائه سه سال گارانتی بدین معنا نیست که این نوع لایسنس ها بعد از یک سال از کار میافتند، بلکه این گارانتی فقط مدت زمان پشتیبانی کامل آی آر مایکروسافت از مشتریانش را به تصویر میکشد.
یک سال گارانتی برای تمام نسخه های لایسنس ویندوز سرور
تمام نسخه های مختلف لایسنس ویندوز سرور (Windows Server) عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور هم مشمول یک سال گارانتی اختصاصی این شرکت میشوند.
گارانتی لایسنس های یک بار نصب
لایسنس هایی که با قیمت بسیار ارزان و تحت عنوان “لایسنس یک بار نصب” عرضه شدهاند، بعد از فعالسازی روی سیستم شامل هیچگونه گارانتی نمیشوند، اما طبیعتا برای اولین مرتبهای که توسط کاربر استفاده میشوند دارای ضمانت هستند. بنابراین این لایسنس های یک بار مصرف هستند و میتوان از آن ها فقط یک مرتبه و روی یک سیستم استفاده کرد.
گارانتی اکانت آفیس 365 مایکروسافت
در صورتی که اکانت آفیس 365 مایکروسافت را در حالت “فعالسازی قانونی روی اکانت شخصی خودتان” تهیه کنید، از یک سال گارانتی بهرهمند خواهید شد اما اکانت های آماده آفیس 365 مایکروسافت که قیمت ارزانی دارند فقط یک ماه گارانتی خواهند داشت. در صورتی که طی یک ماه برای آن ها مشکلی ایجاد شود به صورت رایگان یک اکانت جایگزین دریافت خواهید کرد اما اگر بعد از یک ماه مشکلی برای آن ها به وجود آید، گارانتی شامل اکانت نمیشود. دقت داشته باشید که حالت خرید اکانت آفیس 365 مایکروسافت عملا قانونی نیست و مایکروسافت در صورت متوجه شدن این امر میتواند اکانت را مسدود سازد و شما با آگاهی از این ریسک و صرف هزینه ناچیز این اکانت ها را سفارش میدهید.
استفاده نادرست از محصولات و سلب امتیاز گارانتی
مسئولیت عدم استفاده درست از لایسنس و محصولات ارائه شده بر عهده مشتریان است و طبیعتا اگر بنا به هر دلیل یک اقدام نادرست از سمت مشتری منجر به بروز اختلال در عملکرد لایسنس ها، بلاک شدن لایسنس و غیره شود، این مشکل از ضوابط گارانتی خارج بوده و منجر به سلب آن خواهد شد. مشتریان عزیز باید سعی کنند در قبال قوانین شرکت ارائه دهنده محصول و استفاده صحیح از آن دقت لازم را داشته باشند.
مزیت اصلی گارانتی
در صورتی که مشخص شود محصول ارائه شده به مشتری در بازه زمانی تحت پوشش گارانتی و بدون دخالت وی دچار مشکل شده، آی آر مایکروسافت استور نهایت تلاش خود برای رفع مشکل را به عمل آورده و در صورت عدم موفقیت در این امر موظف به تعویض لایسنس (محصول خریداری شده) یا مرجوع کردن وجه پرداختی مشتری خواهد بود. این اصلی ترین مزیتی است که مشتریان عزیز با استفاده از سرویس آی آر مایکروسافت استور از آن بهرهمند خواهند شد.
سوء استفاده از محصولات و گارانتی
در صورتی که مشخص شود کاربری بنا به هر دلیل با هدف سوء استفاده از محصولات و شرایط گارانتی اقداماتی به عمل آورده، تیم آر آی مایکروسافت استور ضمن خودداری از سرویسدهی به مشتری مذکور این اجازه را خواهد داشت تا از طریق مراجع قانونی پیگیری های لازم را انجام دهد.
مشکلات احتمالی بعد از دوره گارانتی
در صورتی که لایسنسی بعد از دوره گارانتی از سمت مایکروسافت بلاک شود یا هرگونه اتفاق دیگری برای لایسنس به وجود آید که منجر به عدم کارکرد آن شود (بنا به هر دلیل)، آی آر مایکروسافت استور تمام تلاش خود را برای رفع مشکل را به عمل میآورد اما هیچ تضمینی برای رفع مشکل ارائه نمیکند و بدلیل اتمام دوره گارانتی، مسئولیتی هم در این قبال بر عهده نخواهد داشت. البته احتمال وقوع این مسئله بسیار ناچیز است.
ملزومات و روند استفاده از گارانتی
برای بهرهمندی از گارانتی در شرایط خاص باید مراحل نسبتا پیچیدهای طی شوند و مشتری عزیز میبایست در این راستا همکاری لازم را با تیم پشتیبانی آی آر مایکروسافت استور به عمل آورد. به عنوان مثال دریافت اطلاعات سخت افزاری سیستم مشتری، جزئیات آخرین تاریخ تغییرات سخت افزاری، مکاتبه با مایکروسافت و بررسی آخرین زمان استفاده از لایسنس و برخی اقدامات دیگر همگی بخشی از این مراحل و رویه محسوب میشوند. در برخی شرایط ممکن است این پروسه از چند هقته تا چند ماه به طول بیانجامد. ضمنا هرگونه گزارش مبنی بر عدم عملکرد لایسنس یا موارد این چنینی میبایست حداکثر تا ۷ روز پس از تاریخ ثبت سفارش به تیم پشتیبانی اعلام گردد.