شرایط و ضوابط گارانتی
Warranty Terms and Conditions
تمام محصولاتی که توسط آی آر مایکروسافت استور عرضه میشوند از نظر اورجینال و قانونی بودن دارای ضمانت مادامالعمر هستند و تیم ما در تلاش است تا در راستای ارائه خدمات پس از فروش و پشتیبانی مشتریان در قالب گارانتی، بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد. طبیعتا جلب رضایت مشتریان تحت هر شرایط مهمترین هدف بوده و این مسئله برای تیم آی آر مایکروسافت استور اهمیت ویژهای دارد. در همین راستا و برای پیشگیری از هرگونه ابهام، نارضایتی و سوء تفاهم لازم است تا توضیحاتی در مورد شرایط و ضوابط گارانتی محصولات و خدمات پس از فروش آن ها خدمت شما عزیزان ارائه کنیم. توصیه داریم مشتریان عزیز قبل از ثبت سفارش حتما مطالب مندرج در این بخش را مطالعه نمیاند و سری هم به صفحه "سوالات متداول" بزنند.
الزام داشتن شماره سفارش معتبر و کارت گارانتی
برای بهرهمندی از مزیت های گارانتی، ارائه شماره سفارش معتبر که بعد از ثبت سفارش از فروشگاه دریافت میکنید و در پنل کاربری شما قابل مشاهده است الزامی خواهد بود. همچنین در صورتی که محصولی را در قالب پک فیزیکی خریداری کرده باشید، در اختیار داشتن کارت گارانتی که درون پک و به همراه محصول ارائه شده به منظور بهرهمندی از گارانتی الزامی خواهد بود.
ماهیت گارانتی اختصاصی آی ار مایکروسافت استور
گارانتی که برای محصولات عرضه شده در این فروشگاه ارائه شده یک گارانتی مستقل و مختص کاربران ایرانی است. به بیان دیگر ما سرویسی که خودمان برای هموطنان عزیز ارائه کردهایم را گارانتی میکنیم و مسئول سرویس و خدمات شرکت های دیگر نیستیم. بنابرای گارانتی ما هیچ ارتباطی با ضوابط و شرایطی که خود شرکت آمریکایی مایکروسافت برای محصولاتش ارائه کرده ندارد. طبیعتا آی آر مایکروسافت استور هم مسئولیتی در قبال تغییر قوانین و ضوایط مایکروسافت در قبال عرضه محصولاتش بر عهده نخواهد داشت و قوانین این شرکت نسبت به ما مستقل و مجزاست. با این حال چون محصولات عرضه شده در فروشگاه اورجینال و قانونی هستند، مشتریان عزیز با خرید آن ها به خودی خود تحت ضوابط گارانتی شرکت مایکروسافت هم قرار خواهند گرفت (البته با قرض اینکه محدودیتی از نظر تحریم برای کاربران ایرانی وجود نداشته باشد که در حال حاضر وجود ندارد). ضمنا جزئیات دقیق گارانتی هر محصول در صفحه اختصاصی آن قابل رویت خواهد بود. با وجود این تفاسیر از آنجایی که رضایت مشتریان اصلی ترین اولویت ماست، همواره در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی، تمام سعی خودمان را به عمل میآوریم تا مشکل مشتریان را برطرف کنیم.
یک سال گارانتی برای لایسنس های OEM (او ای ام)
تمام لایسنس های OEM عرضه شده توسط آی آر مایکروسافت استور مشمول یک سال گارانتی اختصاصی میشوند. ارائه یک سال گارانتی بدین معنا نیست که این نوع لایسنس ها بعد از یک سال از کار میافتند، بلکه این گارانتی فقط مدت زمان پشتیبانی کامل آی آر مایکروسافت از مشتریانش را به تصویر میکشد. لایسنس های OEM بدون محدودیت دفعات نصب بر روی یک سیستم با سخت افزار تغییر نیافته قابل استفاده هستند و هرگونه تغییر سخت افزاری منجر به از بین رفتن کارایی آن ها خواهد شد. در صورت استفاده درست از این لایسنس ها میتوانید مادامالعمر آن ها را روی کامپیوترتان مورد استفاده قرار دهید.
سه سال گارانتی برای لایسنس های Retail (ریتیل)
تمام لایسنس های Retail عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور مشمول سه سال گارانتی اختصاصی خواهند بود. ارائه سه سال گارانتی بدین معنا نیست که این نوع لایسنس ها بعد از سه سال از کار میافتند، بلکه این گارانتی فقط مدت زمان پشتیبانی کامل آی آر مایکروسافت از مشتریانش را نشان میدهد. لایسنس های Retail بدون محدودیت دفعات نصب بر روی سیستم های مختلف با سخت افزارهای متنوع قابل استفاده خواهند بود. دقت کنید که لایسنس های ریتیل در آن واحد روی بیش از یک سیستم قابل استفاده نیستند و برای انتقال از یک کامپیوتر به کامپیوتر دیگر حتما باید ابتدا از روی سیستم قبلی غیر فعال شوند.
سه سال گارانتی برای لایسنس های Bind (بیند)
تمام لایسنس های Bind عرضه شده توسط آی آر مایکروسافت استور نظیر لایسنس آفیس مک بوک هوم اند بیزینس 2016 که قیمت بسیار مناسبی هم دارد مشمول سه سال گارانتی اختصاصی هستند. دقت داشته باشید که ارائه سه سال گارانتی بدین معنا نیست که این نوع لایسنس ها بعد از یک سال از کار میافتند، بلکه این گارانتی فقط مدت زمان پشتیبانی کامل آی آر مایکروسافت از مشتریانش را به تصویر میکشد. همچنین دقت کنید که لایسنس های بیند روی اکانت مایکروسافت شما فعال خواهند شد و طبیعتا مسئولیت نگهداری درست از اکانت و امنیت آن بر عهده خودتان است و ارتباط به گارانتی ما ندارد.
گارانتی لایسنس های یک بار نصب
لایسنس هایی که با قیمت بسیار ارزان و تحت عنوان "لایسنس یک بار نصب" عرضه شدهاند، بعد از فعالسازی روی سیستم شامل هیچگونه گارانتی نمیشوند، اما طبیعتا برای اولین مرتبهای که توسط کاربر استفاده میشوند دارای ضمانت کامل هستند. این لایسنس ها درست مثل سایر لایسنس هایی که نام بردیم از نظر اورجینال، قانونی و معتبر بودن گارانتی مادامالعمر دارند. در صورتی که از این کدها به صورت درست استفاده کنید، میتوانید از نصب آفیس و ویندوز اورجینال به صورت مادامالعمر بر روی کامپیوتر خودتان بدون هیچ محدودیت و با کمترین هزینه لذت ببرید.
مهلت ارائه گزارش خطای عدم کارکرد
مشتریان عزیز برای ارائه گزارش عدم کارکرد لایسنس صرفا 7 روز بعد از تاریخ ثبت سفارش در فروشگاه فرصت خواهند داشت. بنابراین بهتر است لایسنس ویندوز و لایسنس آفیس را در شرایطی بخرید که قصد استفاده از آن را دارید و نمیخواهید آن را نگه دارید و بعدا استفاده نمایید.
یک سال گارانتی برای تمام نسخه های لایسنس ویندوز سرور
تمام نسخه های مختلف لایسنس ویندوز سرور (Windows Server) عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور هم مشمول یک سال گارانتی اختصاصی این شرکت میشوند. دقت داشته باشید که لایسنس های ویندوز سرور به دلیل ارزان قیمت بودن از کانالی هستند که قابلیت بکارگیری مجدد ندارند مگر اینکه نسخه های چند کاربر (مثلا 2 کاربره) آن را تهیه کنید تا بتوانید برای دفعات بیشتر (مثلا 2 دقعه) از یک لایسنس استفاده به عمل آورید.
استفاده نادرست از محصولات و سلب امتیاز گارانتی
مسئولیت عدم استفاده درست از لایسنس و محصولات ارائه شده بر عهده مشتریان است و طبیعتا اگر بنا به هر دلیل یک اقدام نادرست از سمت مشتری منجر به بروز اختلال در عملکرد لایسنس ها، بلاک شدن لایسنس و غیره شود، این مشکل از ضوابط گارانتی خارج بوده و منجر به سلب آن خواهد شد. اقداماتی مثل تلاش برای استفاده همزمان از یک لایسنس روی بیش از یک سیستم یا وارد کردن کد پروداکت کی در نسخه های کرک ویندوز یا آفیس میتوانند منجر به بروز این مشکل و سل امتیاز گارانتی شوند. مشتریان عزیز باید سعی کنند در قبال قوانین شرکت ارائه دهنده محصول و استفاده صحیح از آن دقت لازم را داشته باشند.
مزیت اصلی گارانتی
در صورتی که مشخص شود محصول ارائه شده به مشتری در بازه زمانی تحت پوشش گارانتی و بدون دخالت وی دچار مشکل شده، آی آر مایکروسافت استور نهایت تلاش خود برای رفع مشکل را به عمل آورده و در صورت عدم موفقیت در این امر موظف به تعویض لایسنس (محصول خریداری شده) یا مرجوع کردن وجه پرداختی مشتری خواهد بود. این اصلی ترین مزیتی است که مشتریان عزیز با استفاده از سرویس آی آر مایکروسافت استور از آن بهرهمند خواهند شد.
سوء استفاده از محصولات و گارانتی
در صورتی که مشخص شود کاربری بنا به هر دلیل با هدف سوء استفاده از محصولات و شرایط گارانتی اقداماتی به عمل آورده، تیم آر آی مایکروسافت استور ضمن خودداری از سرویسدهی به مشتری مذکور این اجازه را خواهد داشت تا از طریق مراجع قانونی پیگیری های لازم را انجام دهد.
مشکلات احتمالی بعد از دوره گارانتی
در صورتی که لایسنسی بعد از دوره گارانتی از سمت مایکروسافت بلاک شود یا هرگونه اتفاق دیگری برای لایسنس به وجود آید که منجر به عدم کارکرد آن شود (بنا به هر دلیل)، آی آر مایکروسافت استور تمام تلاش خود را برای رفع مشکل را به عمل میآورد اما هیچ تضمینی برای رفع مشکل ارائه نمیکند و بدلیل اتمام دوره گارانتی، مسئولیتی هم در این قبال بر عهده نخواهد داشت. البته احتمال وقوع این مسئله بسیار ناچیز است و خوشبحتانه تاکنون هیچ گزارش این چنینی نداشتهایم.
ملزومات و روند استفاده از گارانتی
برای بهرهمندی از گارانتی در شرایط خاص باید مراحل لازم که ممکن است کمی پیچیده باشند طی شوند و مشتری عزیز میبایست در این راستا همکاری لازم را با تیم پشتیبانی آی آر مایکروسافت استور به عمل آورد. به عنوان مثال دریافت اطلاعات سخت افزاری سیستم مشتری، اتصال ریموت به سیستم وی برای بررسی منشء مشکل، جزئیات آخرین تاریخ تغییرات سخت افزاری، مکاتبه با مایکروسافت و بررسی آخرین زمان استفاده از لایسنس و برخی اقدامات دیگر همگی بخشی از این مراحل و رویه محسوب میشوند. در برخی شرایط ممکن است این پروسه از چند هقته تا چند ماه به طول بیانجامد. ضمنا هرگونه گزارش مبنی بر عدم عملکرد لایسنس یا موارد این چنینی میبایست حداکثر تا ۷ روز پس از تاریخ ثبت سفارش به تیم پشتیبانی اعلام گردد.
نکات فوق اصلی ترین مواردی هستند که باید در رابطه با گارانتی محصولات ارائه شده در آی آر مایکروسافت استور بدانید. ثبت سفارش در مایکروسافت استور به منزله مطالعه و تقبل قوانین گارانتی قید شده در این صفحه خواهد بود. فراموش نکنید تیم آی آر مایکروسافت استور همیشه و حتی در شرایطی که مشتریان عزیز بعد از اتمام دوره گارانتی با هرگونه مشکل احتمالی در استفاده از محصولات خریداری شده مواجه شوند، نهایت تلاش خود برای رفع مسئله و جلب رضایت مشتریان به کار خواهد گرفت.