طبیعتا ممکن است برای ثبت سفارش و استفاده از خدمات آی آر مایکروسافت استور سوالاتی در ذهن شما به وجود آید. در این بخش مروری بر بخشی از اصلی ترین سوالات متداولی خواهیم داشت که مشتریان ما مطرح میکنند.
چطور به فروشگاه اعتماد کنیم؟
جلب اعتماد مشتریان اصلی ترین هدف ماست. آی آر مایکروسافت استور با داشتن نماد اعتماد الکترونیک و نشان ملی ثبت از مرکز فناوری و اطلاعات رسانه های دیجیتال کشور یک مرجع قابل اعتماد برای خرید آنلاین و ثبت سفارش خواهد بود. ضمنا نظرات مثبت مشتریان پیشین ما و فعالیت طاقفرسای تیم پشتیبانی فروشگاه هم میتوانند تصدیقی بر قابل اعتماد بودن سرویس آی آر مایکروسافت استور باشند.
مراحل خرید چگونه است؟
مراحل خرید از آی آر مایکروسافت استور بسیار ساده طراحی شده است. محصولاتی که به صورت دیجیتال تهیه میشوند (بدون پک فیزیکی)، ظرف 30 دقیقه الی 3 ساعت به آدرس ایمیل مشتریان ارسال خواهند شد. محصولاتی که به صورت پک فیزیکی تهیه میشوند هم از طریق پست پیشتاز یا تیپاکس و طی کوتاهترین مدت زمان ممکن (عموما یک روز کاری) به آدرس مشتریان عزیز ارسال خواهند شد. کد رهگیری مرسوهله های پستی هم در پنل کاربری مشتریان و جزئیات سفارش آن ها قابل رویت خواهد بود.
چگونه از اورجینال بودن لایسنس ها مطمئن شویم؟
تمام لایسنس هایی که در آی آر مایکروسافت استور عرضه شدهاند اورجینال و اصل هستند و امکان استعلام آن ها از پشتیبانی مایکروسافت وجود دارد. حتی لایسنس های یک بار نصب آی آر مایکروسافت استور هم قانونی، اورجینال و قابل استعلام خواهند بود. با فعالسازی این لایسنس ها بر روی سیستم خود میتوانید از پشتیبانی مستقیم مایکروسافت بهرهمند شوید و تمام آپدیت های نرم افزار مورد نظرتان را به طور مستقیم از سرورهای رسمی مایکروسافت دریافت و دانلود کنید.
تفاوت لایسنس های یک بار نصب، OEM و Retail چیست؟
- لایسنس های یک بار نصب فقط یک مرتبه قابل استفاده هستند و به نوعی یک بار مصرف تلقی میشوند. بنابراین امکان استفاده مجدد از آن ها تحت هیچ شرایطی وجود ندارد. این لایسنس ها تا زمانی که برای نرم افزار نصب و فعال شده روی سیستم مشکلی به وجود نیاید، فعال باقی میمانند.
- لایسنس های OEM از نظر تعداد نصب (دفعات فعالسازی) بر روی یک سیستم با سخت افزار تغییر نیافته با هیچ محدودیتی رو به رو نیستند و میتوان از این نوع لایسنس ها، بارها و بارها روی یک سیستم استفاده کرد. هرگونه تغییرات سخت افزاری منجر به ابطال این نوع لایسنس ها میشود.
- لایسنس های Retail هیچ محدودیتی از نظر تعداد نصب (دفعات فعالسازی) و سخت افزار سیستم ندارند و میتوان آن ها را از یک سیستم به سیستم دیگر منتقل کرد. این لایسنس ها امکان فعال بودن همزمان روی دو سیستم را ندارند و قبل از فعالسازی روی سیستم جدید باید از سیستم قبلی غیرفعال شوند.
آیا لایسنس یک بار نصب قانونی است؟
تمام لایسنس های عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور قانونی و اورجینال هستند. لایسنس های یک بار نصب هم از این قاعده مستثنا نخواهند بود. شما حتی میتوانید اصالت لایسنس های یک بار نصب عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور را هم استعلام کنید.
آیا امکان استفاده از کامپیوتر بعد از فعالسازی لایسنس در خارج از کشور وجود دارد؟
بله! بعد از فعالسازی لایسنس هایی که در آی آر مایکروسافت استور عرضه شدهاند (حتی لایسنس یک بار نصب)، به راحتی میتوانید کامپیوتر خود را بدون مشکل در خارج از کشور مورد استفاده قرار دهید.
لایسنس های دیجیتال (بدون پک) چگونه برای مشتریان ارسال میشوند؟
محصولاتی که به صورت دیجیتال تهیه میشوند (بدون پک فیزیکی)، ظرف 30 دقیقه الی 3 ساعت به آدرس ایمیل مشتریان ارسال خواهند شد. بنابراین مشتریان از طریق ایمیل ثبت شده خود یا پنل کاربری خویش در فروشگاه و بخش “سفارش ها” میتوانند به لایسنس دیجیتال خریداری شده خویش دسترسی پیدا کنند.
پک های فیزیکی چگونه برای مشتریان ارسال میشوند؟
محصولاتی که به صورت پک فیزیکی تهیه میشوند هم از طریق پست پیشتاز یا تیپاکس و طی کوتاهنترین مدت زمان ممکن (عموما یک روز کاری) به آدرس مشتریان عزیز ارسال خواهند شد. کد رهگیری مرسوهله های پستی هم در پنل کاربری مشتریان و جزئیات سفارش آن ها قابل رویت خواهد بود.
هزینه ارسال پستی مرسولات فیزیکی بر عهده کیست؟
آی آر مایکروسافت استور مختفر است تا امکان ارسال تمام مرسولات پستی را به صورت کاملا رایگان برای مشتریانش در سراسر کشور ارائه کند.
ضوابط گارانتی لایسنس ها به چه صورت است؟
آی آر مایکروسافت استور برای لایسنس های OEM و Retail عرضه شده خود یک گارانتی اختصاصی ارائه کرده است. لایسنس های OEM برای مدت زمان یک سال توسط آی آر مایکروسافت استور گارانتی میشوند و لایسنس های Retail و Bind هم مشمول سه سال گارانتی خواهند بود. همچنین تمام نسخه های مختلف لایسنس ویندوز سرور (Windows Server) عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور هم مشمول یک سال گارانتی اختصاصی این شرکت میشوند. دقت داشته باشید که این گارانتی به معنای غیرفعال شدن لایسنس ها بعد از دوره مذکور نیست و تنها مدت زمانی را نشان میدهد که تیم آی آر مایکروسافت استور پشتیبانی اختصاصی خود را در قبال محصولات فروخته شده خویش در اختیار مشتریان عزیز قرار میدهد. لایسنس های یک بار نصب، بعد از فعالسازی روی یک سیستم مشمول هیچ گارانتی نمیشوند. برای آشنایی دقیق تر با ضوابط گارانتی آی آر مایکروسافت استور روی لینک کلیک کنید.
مراحل نصب و فعالسازی لایسنس های چگونه است؟
مراحلی که میبایست جهت نصب و فعالسازی هر لایسنس توسط مشتریان عزیز طی شوند، بعد از ثبت سفارش و در مرحله تحویل محصول برای مشتری ارسال خواهد شد.
چگونه سفارش خود را پیگیری کنیم؟
وضعیت و جزئیات سفارشات مشتریان بعد از ثبت، در پنل کاربری آن ها و قسمت “سفارش ها” قابل رویت خواهد بود. با این حال در صورتی که بنا به هر دلیل نیازمند اطلاعات بیشتر هستید میتوانید از طریق تلگرام یا گفتگوی آنلاین فروشگاه (پایین و سمت راست صفحه) با تیم پشتیبانی آی آر مایکروسافت استور ارتباط برقرار نمایید و ضمن ارائه شماره سفارش خویش، وضعیت آن را پیگیری نمایید.
آیا امکان لغو یا تغییر سفارش وجود دارد؟
متاسفانه به دلیل ماهیت لایسنس های عرضه شده در آی آر مایکروسافت استور، تحت هیچ شرایطی امکان لغو سفارش یا تغییر محصول خریداری شده وجود ندارد. بنابراین لطفا ذر حین خرید به جزئیات محصولی که سفارش میدهید دقت لازم را داشته باشید.